Personskade
YRKESSKADE/ULYKKE FRITID/GRUPPELIV
Saksbehandling av saker som gjelder yrkesskade, ulykke fritid og gruppeliv foretas av Gjensidige Forsikring. Skademeldinger og øvrige dokument blir videresendt av oss umiddelbart og du vil motta melding fra Gjensidige hvor du får tildelt saksnummer og en saksbehandler.
Når det gjelder yrkesskade vil Gjensidige Forsikring har behov for følgende dokumentasjon:
- Skademelding
- Skjema for tapt lott
- Sykemelding og utbetalte sykepenger
- Vedtak om godkjent yrkesskade (NAV)
Skademeldingsskjema må sendes inn til Gjensidige for at de skal kunne opprette sak. Øvrig dokumentasjon kan ettersendes.
SYKEHYRE
Saksbehandling av sykehyre foretas av Bud og Hustad Forsikring.
Hvis krav om sykepenger gjelder annen årsak enn yrkesskade, og rederiet har tegnet tilleggsdekning for sykehyre har vi behov for følgende dokumentasjon:
- Skademelding
- Kopi av sykemelding (hele perioden)
- Skjema for tapt lott
Skademeldingen sammen med nødvendig dokumentasjon sendes inn til oss enten per post eller mail til firmapost@budoghustad.no
Vi minner om at ulykker, arbeidsulykke og nestenulykke skal meldes inn til Sjøfartsdirektoratet innen 72 timer. Last ned og fyll ut skjema fra Sjøfartsdirektoratet og følg instrukser for innsending opplyst i skjemaet.